سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از آب اوزونه در کارخانه ها

نظر

 

استفاده از ازن ساز در کارخانه ها روز به روز بیشتر می شود؛ زیرا مزایای بسیار زیادی دارد. از ازن ژنراتور در کارخانه ها عمدتاً جهت تصفیه هوای کارخانه ها، مخصوصاً کارخانه هایی که با مواد شیمیایی و یا آلوده سروکار دارند استفاده می شود.

علاوه بر آن‌ بسیاری از دستگاه های اوزون ساز دارای یک نازل بوده و می توان ازن تولید شده توسط دستگاه را در آب تزریق کرده و آب اوزونه تولید کرد. آب ازن دار مصارف بسیار گوناگونی داشته و از صنایع مختلف گرفته تا علم پزشکی از آن استفاده می شود.

ازن ساز

از این آب می توان جهت ضد عفونی و گند زدایی کف کارخانه ها به عنوان جایگزین مواد شیمیایی استفاده کرد. ازن با مواد شیمیایی و میکروب های کف کارخانه ها ترکیب شده و آنها را اکسید می کند. ماندگاری گاز ازن بسیار پایین بوده و پس از ضد عفونی تبدیل به اکسیژن شده و از بین می رود.

مدیران کارخانه ها هر ساله هزینه های زیادی صرف خرید مواد شیمیایی جهت ضد عفونی کردن کف و محیط های آلوده کارخانه هایشان می کنند. این مواد شیمیایی پس از استفاده وارد فاضلاب شده و وارد محیط زیست خواهد شد. از طرفی استفاده از مواد شیمیایی هزینه هایی را برای کارخانه در پی دارد. ولی می توان با استفاده از ازن ساز آب اوزونه ایجاد کرد و از آن جهت ضد عفونی و شستشو استفاده کرد.

ازون ژنراتور علاوه بر ضد عفونی برای از بین بردن بو نیز بسیار مفید است. محیط بسیاری از کارخانه ها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و ... دارای بوی بدی می باشد. به این دلیل باید کارخانه ها دارای سیستم تهویه مناسب بوده و هوای داخل کارخانه تهویه شود. ولی باز هم این سیستم ها کارساز نبوده و بوی نامطبوع به مشام می رسد. استفاده از ازن ژنراتور باعث از بین رفتن بوی بد محیط شده و میکروب ها را از بین برده و هوا را کاملاً تصفیه می کند.